Romániában szerezne piacot Homlok Zsolt vasútépítő cége
A beruházást vissza nem térítendő uniós forrással finanszíroznák, ebből kell megépíteni a Temesvár Keleti Pályaudvarát a Traian Vuia Repülőtérrel összekötő 10,2 kilométeres villamosított vasútvonalat, valamint felújítani, villamosítani az állomást Radnával összekötő 5 kilométeres, már meglévő vonalat, vette észre a 24.hu.
A február 15-ei jelentkezési határidőre három cég és két konzorcium adott be ajánlatot, a romániai közbeszerzési értesítő adatai szerint:
- a Porr Construct,
- az FCC Construction SA,
- a Swietelsky Construct, továbbá
- a Precon Transilvania SRL (projektvezető) – Homlok Románia Kft. – Drum Asfalt trió,
- illetve a BAWI Construction (projektvezető) – Constructim SA páros.
A saját vasúti céget alapító Homlok Zsoltnak egy ideig nagyon jól ment az üzlet, cége sorra kapta a megrendeléseket, miután 2017-ben elvette Mészáros Lőrinc lányát. Idővel azonban megromlott Homlok és Mészáros Lőrinc kisebbik lányának házassága.
Annyi látszott a cégbejegyzésekből, hogy Mészáros Ágnes eltűnt a Homlok-cégekből, Homlok Zsolt pedig más címre költözött Mészárosék felcsúti házából - kiderült a pár elvált. A szakítás az üzletre is kihatott, a felcsúti milliárdos ugyanis kitette a korábbi projektekből a Homlok érdekkörébe tartozó szereplőket.
Homlok Zsolt a Szombathelyi Haladást működtető gazdasági társaság többségi tulajdonosa és a Haladás VSE társadalmi elnöke is.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.