OTP: erőteljesen nő az elektronikus fizetési forgalom
Az elektronikus fizetési forgalom erőteljes bővüléséről számolt be második negyedévi statisztikái alapján az OTP Csoport. A bank az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében ismertette: a kártyaelfogadási tranzakciók száma és volumene 30 százalék felett növekedett a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest miután az első negyedévben is hasonló mértékű volt a növekedés. A közleményben rámutattak: a folyamatot az év eleji egyszeri támogatások - mint a családi adóvisszatérítés -, a járvány enyhülésének következtében fellendült turizmus, az emelkedő infláció és az orosz-urán konfliktus elől menekülők magyarországi vásárlásai is táplálták.
A pénzintézet szakértői szerint az elektronikus fizetés volumene a második fél évben tovább növekszik, de az első fél évre jellemző dinamikus fejlődés üteme csökkenni fog. A pénzintézet jelezte, hogy a SimpleBusiness forgalma az idei második negyedévben 188 százalékkal haladta meg a tavalyi azonos időszakét, míg a tranzakciók száma 272 százalékkal. A SimpleBusiness elektronikus fizetési megoldás olyan alkalmazás, amellyel a kereskedő POS-terminálként használhatja mobiltelefonját. Az applikációt a hitelintézet kezdő- vagy 30 millió forint alatti éves árbevétellel rendelkező vállalkozásoknak javasolja; magasabb árbevétel esetén POS-terminál igénylését ajánlják - írták a közleményben.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.