Péntektől lehet kapni a 2024-es autópálya-matricákat
A közlemény szerint az autósok mindinkább az online vásárlásra térnek át és egyre népszerűbbek az éves országos és vármegyei matricák. Ezekből idén már jóval több mint 2,5 millió darab kelt el, miközben 2020-ban alig 500 ezret vettek.
Az online vásárlásnak a kényelem mellett számos más előnye is van. Például rendszám alapján le lehet kérdezni, hogy az adott járműre van-e érvényes matrica, vagy a lejárat előtt értesítést kaphat a tulajdonos, ezzel a havi vagy 10 napos matrica esetében elkerülhetők a büntetések, amelyek mértékét egyébként hivatalosan még nem jelentették be - írták.
Az autopalyamatrica.hu adatai szerint a vármegyei matricák népszerűsége ugrásszerűen megnőtt, amely leginkább annak köszönhető, hogy a 10 napos matrica arányaiban jobban drágult az elmúlt években. A szakmai portál szerint az egynapos matrica jövő márciusi bevezetése sem rendezi át érdemben ezt a trendet, mert az a személyautókra (és motorkerékpárokra) érvényes D1 kategóriában 5150 forintba kerül majd, miközben a 10 napos 6400, az éves vármegyei pedig 6600 forint lesz 2024-ben.
Magyarországon jövőre 230 kilométerrel bővülhetnek a fizetős útszakaszok, így összesen már megközelítőleg 2 ezer kilométeres gyorsforgalmi úthálózaton kell e-matricát használni. Várhatóan fizetős lesz teljes hosszában az M0-s, az M44-es a Lakitelek/Tiszakécske csomóponttól Békéscsabáig, az M30-as Miskolc észak és dél között, az M6-os Bátaszék és az M6-M60 csomópont közötti részén, az M4-es Jászberény és Abony-észak, illetve Abony-kelet és Szolnok-nyugat szakaszán, valamint az M76-os Balatonszentgyörgytől Keszthely-Fenékpusztáig. Mindez azt is jelenti, hogy jövőre már Jász-Nagykun-Szolnok és Békés vármegyékben is lesznek fizetős útszakaszok - sorolták. (MTI)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.