km/óra
  2025.07.20., vasárnap  •  Illés napja
Online vesznek karácsonyi ajándékot a fiatalok

Online vesznek karácsonyi ajándékot a fiatalok

A koronavírus-járvány újabb hullámai tovább erősítették az online kereskedelem szerepét. Az 55 év alattiak többsége idén már elsősorban az interneten vásárol be az ünnepekre – derül ki az EY 16 000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felméréséből. Leginkább a fiatalabb, Y és a Z generáció tagjai tervezik, hogy többet költenek majd karácsonykor.

 

Az 1965 után született, X, Y és Z generációs vevők több mint fele online shoppingolna az ünnepi szezonra a következő nagy leárazáskor.

 

Ez különösen igaz a 2000 és 2010 között születettekre, akiknek a 60 százaléka a világhálón szerezné be a kiválasztott termékeket, és mindössze 11 százalékuk menne be emiatt egy üzletbe. Csupán az idősebb, úgynevezett baby boomer nemzedék költene hasonló arányban az interneten (35 százalék) a boltokban (29 százalék) vagy ezeket kombinálva (35 százalék).

 

A tanulmány alapján leginkább a harminc év alattiakat érheti el a vásárlási láz, akik közül minden ötödik vevő többet költene idén, mint tavaly. Ennek oka, hogy állításuk szerint őket boldogabbá teszi, ha többet költenek. Az 1960 és 79 között született X generációsok mindössze 15 százaléka, a baby boomereknek alig 8 százaléka tervez nagyobb kiadást az ünnepekre, mint egy évvel korábban.

 

„Évtizedekig a fényekbe és díszekbe öltöztetett üzletekkel próbálták a vevőket figyelmét felkelteni a kereskedők. A hagyományos megoldások azonban háttérbe szorulnak az online vásárlás térnyerésével. Azok a vállalatok, amelyek figyelembe veszik ezeket a változásokat, és az online térben is képesek hatékonyan megragadni a vásárlók figyelmét, az idei ünnepek alatt is jelentős forgalomra számíthatnak” – hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó üzletágának associate partnere.

címkék
Savaria Fórum 34. évfolyam 15. szám - 2025.06.30.
Savaria Fórum 34. évfolyam 15. szám - 2025.06.30.
tematikus oldalak
legfrissebbek
A szombathelyi Schaeffler komoly lépéseket tesz a biodiverzitás megőrzéséért (X)
A Schaeffler Savaria Kft. számos intézkedéssel támogatja a fenntarthatóságot, környezetvédelmet és biodiverzitást. 1500 m2-en Miyawaki erdőt és komplex biodiverzitás parkot hoztak létre diákjaik, munkavállalóik bevonásával, valamint folyamatban van 2100 m2-en méhlegelők létesítése.
Ukrajna tárgyalást kezdeményezett Oroszországgal
Volodimir Zelenszkij ukrán elnök szombat esti televíziós beszédében közölte: Ukrajna hivatalos tárgyalási javaslatot küldött Oroszországnak a háború diplomáciai rendezésének érdekében, számolt be a Deutsche Welle. Zelenszkij hangsúlyozta, hogy sürgősen szükség van az egyeztetések felgyorsítására, és minden lehetőséget meg kell ragadni a tűzszünet eléréséhez.
Fiatalkorúak borultak árokba egy lopott autóval Orgoványban
Két tinédzser – egy 13 és egy 16 éves fiú – szerda délután ellopott egy utcán parkoló autót Orgoványban, majd alig 800 méterrel később árokba hajtottak és felborultak vele, számolt be róla az RTL Híradó.
Felavatták a felújított közösségi házat Apátistvánfalván
Átadták szombaton a többségében szlovén nemzetiség által lakott Apátistvánfalva több mint 120 millió forintos kormányzati támogatással felújított közösségi házát, amelyben a kultúrház mellett a polgármesteri hivatal, a védőnői szolgálat és az orvosi rendelő is helyet kapott.
Elmarasztalta a TV2-t a Médiatanács
Két ügyben is szankcionálta a TV2 Zrt.-t a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, a médiaszolgáltató a korhatári kategória téves megválasztása miatt összesen több mint 15 millió forint bírságot kapott. A testület továbbá eljárást indított a Mediaworks Hungary Zrt.-vel szemben a Metropolban megjelentetett „Fotózza le, küldje be!” című médiatartalom közzététele miatt.