km/óra
  2024.11.09., szombat  •  Tivadar napja
Kalandokra felkészülni: év végéig felújítanak a Budapest-Tatabánya-Győr vasút fővonalon

Kalandokra felkészülni: év végéig felújítanak a Budapest-Tatabánya-Győr vasút fővonalon

Szeptember 18-án megkezdődik a Biatorbágy és Szárliget közötti, 29 kilométeres vasúti pályaszakasz felújítása. Késések várhatóak, a pontos tájékozódásra egy weboldalt ajánl a MÁV, és azt ígérik, hogy a héten már közzé is teszik a megváltozott menetrendeket, térképeket. 

Rossz hír a vonattal Budapestre közlekedőknek: hétfőtől (szeptember 18.) a MÁV Zrt. tervei szerint a decemberi menetrendváltásig tart majd a Budapest-Tatabánya-Győr között futó egyes vasúti fővonal felújítása. 

Óránként egy-egy, a délutáni csúcsidőben menetirányonként és óránként pedig két-két személyszállító vonat haladhat át a karbantartással érintett szakaszon.

A vágányok karbantartását három ütemben végzik. Az első ütem kezdetétől, hétfőtől jelentősen módosul a vonatok menetrendje, ezért a győri fővonalon utazóknak a MÁV azt javasolja, hogy tájékozódjanak előre a menetrendről.
    
A belföldi járatok esetében 20-30 perccel, a nemzetközi vonatoknál pedig egy órával hosszabb eljutási idővel kell számolni, írja az MTI. 

Azt ígérik, az utasok tájékozódásához szükséges menetrendeket, térképeket a héten teszik közzé. Ezen információs aloldaluk (www.mav.hu/egyesvonal) feltöltése is folyamatosan zajlik. Cikkünk írásának pillanatában az összefoglaló tartalmán túl érdemi, konkrét menetrend-változást érintő információ még nem volt az oldalon. 

Ezenkívül az állomások, megállóhelyek, vonatok kijelzőin, plakátokon és hangosbemondókon, továbbá az értékesítési csatornáikon keresztül is megkezdik a tájékoztatást.

Augusztus 24-től sebességkorlátozást kellett bevezetni a 29 kilométeres Biatorbágy-Szárliget szakaszon, a 140 kilométer/órás sebességet egységesen 100-ra vették vissza, már ez is 5-10 perces késéseket okozott a vonalon. 

A Szárligetet is magába foglaló, a Vértesen átvezető Biatorbágy-Tatabánya vasúti pályán 1975-1978 között végeztek utoljára átfogó munkát, amikor számos ívet korrigáltak. 

Az ezen a szakaszon körülbelül 45 éves vágányokkal az a probléma, hogy a vasbeton talpfák csavaros rögzítése kilazult, a nagy forgalom miatt cserélni kellene őket.

A beavatkozás végrehajtására a MÁV által már 2019-ben elkészített, de forráshiány miatt több alkalommal elhalasztott infrastruktúra-fejlesztési program tervei alapján valósítják meg. A kivitelezést a MÁV leányvállalata, a MÁV FKG fogja elvégezni. Lázár János, Építési és Közlekedési miniszter egy videóban azt mondta, ne okoskodjon a MÁV vezetése, hanem csinálja meg a lehető leghamarabb a pályát.

címkék
Savaria Fórum 33. évfolyam 39. szám - 2024.11.08.
Savaria Fórum 33. évfolyam 39. szám - 2024.11.08.
tematikus oldalak