Kalandokra felkészülni: év végéig felújítanak a Budapest-Tatabánya-Győr vasút fővonalon
Rossz hír a vonattal Budapestre közlekedőknek: hétfőtől (szeptember 18.) a MÁV Zrt. tervei szerint a decemberi menetrendváltásig tart majd a Budapest-Tatabánya-Győr között futó egyes vasúti fővonal felújítása.
Óránként egy-egy, a délutáni csúcsidőben menetirányonként és óránként pedig két-két személyszállító vonat haladhat át a karbantartással érintett szakaszon.
A vágányok karbantartását három ütemben végzik. Az első ütem kezdetétől, hétfőtől jelentősen módosul a vonatok menetrendje, ezért a győri fővonalon utazóknak a MÁV azt javasolja, hogy tájékozódjanak előre a menetrendről.
A belföldi járatok esetében 20-30 perccel, a nemzetközi vonatoknál pedig egy órával hosszabb eljutási idővel kell számolni, írja az MTI.
Azt ígérik, az utasok tájékozódásához szükséges menetrendeket, térképeket a héten teszik közzé. Ezen információs aloldaluk (www.mav.hu/egyesvonal) feltöltése is folyamatosan zajlik. Cikkünk írásának pillanatában az összefoglaló tartalmán túl érdemi, konkrét menetrend-változást érintő információ még nem volt az oldalon.
Ezenkívül az állomások, megállóhelyek, vonatok kijelzőin, plakátokon és hangosbemondókon, továbbá az értékesítési csatornáikon keresztül is megkezdik a tájékoztatást.
Augusztus 24-től sebességkorlátozást kellett bevezetni a 29 kilométeres Biatorbágy-Szárliget szakaszon, a 140 kilométer/órás sebességet egységesen 100-ra vették vissza, már ez is 5-10 perces késéseket okozott a vonalon.
A Szárligetet is magába foglaló, a Vértesen átvezető Biatorbágy-Tatabánya vasúti pályán 1975-1978 között végeztek utoljára átfogó munkát, amikor számos ívet korrigáltak.
Az ezen a szakaszon körülbelül 45 éves vágányokkal az a probléma, hogy a vasbeton talpfák csavaros rögzítése kilazult, a nagy forgalom miatt cserélni kellene őket.
A beavatkozás végrehajtására a MÁV által már 2019-ben elkészített, de forráshiány miatt több alkalommal elhalasztott infrastruktúra-fejlesztési program tervei alapján valósítják meg. A kivitelezést a MÁV leányvállalata, a MÁV FKG fogja elvégezni. Lázár János, Építési és Közlekedési miniszter egy videóban azt mondta, ne okoskodjon a MÁV vezetése, hanem csinálja meg a lehető leghamarabb a pályát.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.