Vádat emeltek a friss jogosítvánnyal halálos balesetet okozó sofőr ellen
A tudósítás szerint: "A Szombathelyi Járási Ügyészség halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt emelt vádat azzal a fiatalkorú férfival szemben, aki a vádirat szerint 2023 április 5-én Magyarlak és Szentgotthárd között közlekedett személygépkocsival, amelyben utasként a kiskorú sértettet szállította, úgy, hogy a biztonsági övet egyikük sem használta.
A vádlott egy balra ívelő kanyarban – a biztonságos haladási sebesség túllépése miatt – nem tudta a járművet az úttesten tartani, letért az útpadkára, majd átsodródott a szemközti forgalmi sávba, felborult és egy fának ütközött. A baleset következtében a kiskorú sértett kiesett a személygépkocsiból és súlyos sérülései miatt a kórházban elhunyt. Amennyiben a sértett a biztonsági övét bekötötte volna, úgy a balesetben legfeljebb nyolc napon túl gyógyuló súlyos sérüléseket szenvedett volna el.
A járási ügyészség felfüggesztett szabadságvesztés és közúti járművezetésétől eltiltás kiszabását indítványozta a fiatalkorú vádlottal szemben, akinek büntetőjogi felelősségéről a Körmendi Járásbíróság fog dönteni - áll a Vas Vármegyei Főügyészség közleményében.
Az eset után megjelent cikkünkben szerepel, hogy egy enyhén balra ívelő kanyar után a gépkocsi vezetési rutinnal még nem rendelkező 17 éves sofőrje a menetirány szerinti jobb oldalon padkára futott az általa vezetett Opellel, majd egy hirtelen kormánymozdulat után átsodródott a menetirány szerinti bal oldalra, ahol a gépkocsi hátulja árokba csúszott.
A jármű még hosszan sodródott így, a két első kerekével az aszfalton, majd felborult és egy fa mellett állt meg. Az úttesten látható szokatlan körkörös mintázatot a felborult autó még pörgő első kereke rajzolta az aszfaltra.
A 16 éves lányról akkor még nem lehetett tudni, hogy a boruláskor zuhant ki az autóból, vagy a szintén súlyosan sérült sofőr segítette ki. Már ismert, hogy egyik fiatal sem használta a biztonsági övét. Ha bekapcsolták volna, akkor ma már csak egy rossz emlék lenne a számukra a baleset. A valóságban azonban a sofőr már csak az utasa sírjánál tud bocsánatot kérni a felelőtlenségéért.
Mi pedig ismét felhívjuk a friss vezetői engedéllyel rendelkezők figyelmét, hogy az első 10.000 kilométer megtételéig ne bizonygassák senkinek, hogy milyen merészen, vagy gyorsan tudnak vezetni, utána pedig már többnyire elmúlik az ilyen irányú vágy. A biztonsági öv nem a rendőrség mániája. Ennél az esetnél 99,9 százalékban túlélhette volna az utas a balesetet, a kizuhanása után viszont 1 százalék alá csökkent az életben maradásának az esélye.
Egy borulásnál az öv az üléshez szorítja az embert, az üléstámla védi a gerincét és nem tud kizuhanni a gépkocsiból és másra sem esik rá. Akik arra panaszkodnak, hogy számukra kényelmetlen a biztonsági öv, kérjük beszélgessenek el a kényelemről olyanokkal, akik kerekesszékbe kényszerültek a bekapcsolt öv hiányában elszenvedett gerinc- és koponyasérülés következtében, vagy beszéljenek olyan hozzátartozókkal, akik hiába várták haza szerettüket, mert ő olyan balesetben veszítette el az életét, amit bekapcsolt biztonsági övvel akár sérülés nélkül is megúszhatott volna..
Balesetet pedig nem csak a saját hibájából szenvedhet el a sofőr. Egy évtizedek óta balesetmentesen vezető profival szembe is érkezhet valaki, aki féktávolságon belül elé sodródik az autójával, elkerülhetetlen balesetet okozva. A fizika pedig a világ legjobb sofőrjére is vonatkozik. Úgyhogy kérjük, kapcsolják be az övet, még egy rövid útszakaszon is."
(Fotó: 112press.hu)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.