
Vitézy szerint Lázár utasította a MÁV-ot, hogy a késő vonatokat ne jelenítsék meg a vonatinformációs rendszerben
Vitézy magyarázata szerint a késő vonatokat időközben átszámozzák, így azok eltűnnek a nyilvános vonatinformációs rendszerből. Így az automatikus késésvisszatérítési rendszert is meg lehet kerülni.
Vitézy az alábbi képernyőfotóval támasztotta alá az eljárást. A képernyőfotón látszik például a 10:35-ös, Déli pályaudvarról Keszthelyre induló 864-es vonat. Ezt időközben 11864-re nevezték át, az eredeti, jelentősen késő vonat pedig már nem is látszik az applikációban.
(Forrás: Vitézy Dávid/Facebook)
Vitézy a vonatok átszámozásáról konkrét utasításokat is idéz:
“A 19704 számú vonat Székesfehérvár és Tapolca állomások között 11904 vonatszámban közlekedik."
"A 19714 számú vonat 11184 vonatszámban közlekedik Székesfehérvár állomásig. Onnan Balatonfüred állomásig a vonatszámrendelés folyamatban van."
A 864-es Balaton IC pedig 11864 lett, így már nem is látszik az órás késése sehol.

A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.