Hét új, korszerű busszal gyarapodik a város
Utoljára 9 éve érkeztek új buszok a városba. A Volán járműparkjának átlagéletkora 14 év, a csuklós buszoké ennél is magasabb, 23 és fél év. Az új városvezetés egyik választási ígérete volt a korszerű közösségi közlekedés megteremtése. Elektromos buszokat csak a kormánypárti városok kapnak, de a Volánnal egyeztetve új, korszerű járművek beszerzését vállalja a szombathelyi önkormányzat, amiről a csütörtöki közgyűlésen születik döntés.
- Hét darab új csuklós buszt tudunk Szombathelyre hozni egy lízing konstrukcióban, amelyek már november közepén, három hét múlva remélhetőleg munkába állnak – mondta el dr. Nemény András polgármester.
A lízingköltség évi 56 millió forint lesz. A Mercedes Benz típusú buszokat Euro6-os dízelmotor hajtja. 121 férőhelyesek és klimatizáltak.
- 37 ülő-, 84 állóhellyel rendelkező, alacsonypadlós buszokról van szó, mozgássérültek, babakocsisok számára könnyebb felszállást jelent, ki is van alakítva az utastérben erre alkalmas hely – ismertette a részleteket Horváth Soma alpolgármester.
- A város azon dolgozik, hogy a tömegközlekedés valós alternatíva legyen az autó helyett, ennek érdekében Busz Plusz címmel kampányt indítunk majd - mondta el Németh Ákos tanácsnok.
Új közlekedési koncepció is készül, aminek a módosított menetrend is része lesz. Az új buszokkal nagy lépést tesz a város a minőségi közösségi közlekedés felé. Környezet-kímélőek, károsanyag-kibocsátásuk jóval kisebb, mint a régi Ikarusoké.
- Szén-monoxidban gramm/kWh-ra vetítve az arányszám a lényeg, 11,2 volt az Ikarusé, 1,5 az új Mercedesé – mondta Busa Csaba, forgalmi régióvezető
A korábbi években 400 millió forintot költött a város közösségi közlekedésre, a pandémiás helyzet okozta veszteségpótlás miatt ez várhatóan 600 millióra emelkedik. Ráadásul valószínűleg a központi támogatást is megvonja a kormányzat, ami további 26 millió forint kiesést jelent - hangzott el a sajtótájékoztatón.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.