
Lázár János: teljes összegű kártérítést fizet a MÁV a balatoni vonal szombati károsultjainak
Lázár János közölte: azt követően döntött így, hogy szombaton ismét elesett épp az a vasútvonal, amelyet mindössze tíz éve újított fel teljeskörűen a Siemens.
„So geht das nicht weiter, meine Herren!” – üzente németül, hogy ez így nem mehet tovább, és kifejtette: szombaton mintegy tízezer károsultja volt annak, hogy a németek a pályát nem olyan minőségben csinálták meg, ahogyan a 15 milliárdos beszállítói díj fejében vállalták.
„Helyettük most mi fizetünk az utasoknak, de az utolsó eurócentig be fogjuk hajtani rajtuk” – szögezte le. Egyben jelezte, hogy előbb fizetnek ki milliárdokat a magyar utasoknak kártérítési biztosításként, mint a Siemensnek akár egyetlen újabb fillért megrendelésre.
Mindezt addig tartják, „amíg a korábbi munkájuk hiányosságait, hibáit ki nem javítják” – rögzítette a miniszter.
Így adják vissza a jegyárat
A MÁV a jegyár teljes összegét visszatéríti azoknak, akik szombaton a balatoni vonalon utaztak, és egy sorompóhiba miatt késést szenvedtek el – közölte a MÁV-csoport a közösségi oldalán, ahol a visszatérítés részleteit is ismertette.
A bejegyzés szerint a jegyüket online vásárlóknak nincs semmilyen teendőjük: a jegyár felét szombaton, míg a másik felét a banki szünet után, kedden utalják vissza.
Azok, akik jegypénztárban vásárolták meg vonatjegyüket, kedden éjfélig kezdeményezhetik és kapják meg a teljes jegyár-visszatérítést bármelyik MÁV-csoportos jegypénztárban – olvasható a MÁV Facebook-oldalán.
Hegyi Zsolt: azonnali vizsgálat indul
A balatoni vasútvonalat érintő sorompóhiba következtében kialakuló késések miatt azonnali vizsgálatot rendelt el Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója.
A vasúttársaság vezetője szombaton a Facebook-oldalán közzétett bejegyzésében úgy fogalmazott: nem elfogadható, hogy egy tíz éve „pincétől a padlásig” felújított vasúti pályán – a balatoni vasútvonalon, ezúttal Érd és Tárnok között – újra sorompóhiba miatt „szívjanak családok ezrei” a pünkösdi hosszú hétvégén.
Emlékeztetett, a héten már történt olyan sorompóhiba a térségben, amely miatt a kényszerű sebességcsökkentés hatására a sűrű vonatforgalomban tetemes késések keletkeztek.
Leszögezte, hogy a vasúttársaság megteszi, amit lehet: a vonatok egy része az érintett szakaszt el tudja kerülni a másik érdi vasútvonalon, a Haváriaközpont pedig átvette a vezénylést.
Emlékeztetett arra is, hogy az érintett vonalat tíz évvel ezelőtt teljesen felújították: a sorompókat és a biztosítóberendezést például a Siemens szállította több mint 15 milliárd forintért. „15 ezer millió forintért!”
Hangsúlyozta, hogy a szinte mindennapos műszaki hibák egy ilyen felújított vasútvonalon nem tolerálhatók, ezért azonnali és átfogó vizsgálatot rendelt el a MÁV Pályaműködtetési Zrt.-nél, hogy az egykori szállítóval együttműködve találják meg a helyzet gyors rendezésének módját.
A vezérigazgató bejegyzésében jelezte, hogy a vizsgálat eredményeiről tájékoztatják majd a nyilvánosságot, egyben megköszönte az érintett utasok türelmét, illetve a vonal felújítását végző beszállítók nevében is bocsánatot kért mindenkitől.
(MTI)
Fotó: Facebook/MÁV

A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.