
GySEV: Nem mindennapos történés, hogy az utasainkat taxival szállítjuk
Laci a pécsi egyetemen tanul, viszonylag rendszeresen jár haza, és már megszokta, hogy a Szombathelyre induló 18.13-as gyors gyakori késései miatt izgulnia kell, hogy elcsípi-e az utolsó kőszegi csatlakozást, ami 22.57-kor indul a Szombathelyi Vasútállomásról. A Pannónia Interrégió gyorsvonat menetrend szerint ugyanis 22.48-ra ér be a megyeszékhelyre, de a 4 óra 35 perces út ritkán ennyi a valóságban, ezért sokszor rohannia kell az átszálláshoz, vagy előre jeleznie a kalauznak, hogy esetleg várja meg a pécsi gyors beérkezését a kőszegi vonat.
Pénteken is hazafelé tartott az egyetemről a Pannóniával, amikor Nagykanizsán közölték az utasokkal, hogy a mozdonyvezetőt leváltják, várják az új kollégát. Aki azonban csak 40 perc múlva érkezett meg, jelentős késését okozva ezzel. Laci szólt a kalauznak, hogy így biztosan nem fogja elérni az utolsó vonatot, s nem lesz mivel hazamennie.
És itt átadnánk a szót olvasónknak: "A kalauz beszélt a GysEV-vel, és leegyeztették, hogy a vonatom ugyan nem fog megvárni, mert túl sok a pécsi késése, de rendelnek nekem egy taxit. És így is lett: fél 12 körül értünk be, a taxi, ami a GySEV szerződéses partnere volt, ott várt a főépület előtt, és elvitt a kőszegi állomásig. Oda pedig már kijött elém édesanyám",
mesélte a fiatalember az átlag magyar utazó számára Colombo felesége kategóriával felérő vasúti happyendet.
Megkérdeztük a GySEV-et is, gyakran előfordul-e a cégnél, hogy minden utolsó vonatot lekéső utasnak taxit rendelnek?
"A GYSEV Zrt.-nél hosszú évek óta bevett gyakorlat, hogy alapvetően az adott szakaszon közlekedő utolsó vonatok esetében van lehetőség arra, hogy az utasokat ilyen, rendkívüli esetekben taxival szállítsuk el. Mivel ebben az esetben az utas a mi járatunkra szeretett volna átszállni, ezért ilyenkor a beérkező vonat késésének mértékétől függően az üzemirányító dönthet arról, hogy megvárakoztatja a csatlakozó vonatot, vagy taxit rendel. A célunk természetesen, hogy az utas eljusson a célállomására, ugyanakkor szeretnénk hangsúlyozni, hogy nem mindennapos történés, hogy az utasainkat taxival szállítjuk",
válaszolta érdeklődésünkre Rázó László, a cég szóvivője.
Borítókép: illusztráció/taxisok a vasútállomás főbájáratánál Fotó: SaFó







A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.