Folytatódik a Szent Márton utcai csomópont teljes körű felújítása
Ehhez a középső sávok lezárása szükséges, a Vörösmarty utcából a Szent Márton utcára jobbra és balra is csak egy-egy külső sávon lehet majd kikanyarodni.
A sávszűkítések és munkálatok miatt a Vörösmarty utca belváros felőli oldalán, a Szent Márton utca és a Kisfaludy utca közötti részen lévő parkolók is lezárásra kerülnek.
Kérik, hogy június 5. reggel 6 óráig gépjárműveikkel hagyják el a kijelölt területet.
Folytatódik a korábban megkezdett gázvezeték rekonstrukciója is a Szent Márton utca északi oldalán, a Vízügyi Igazgatóság épülete előtt, ezért a munkálatok ideje alatt a Szent Márton utcából nem lehet majd jobbra kanyarodni a Vörösmarty utca irányába.
Június 12-től a távhő munkatársai is megkezdik a Szent Márton utca alatt húzódó távhővezeték cseréjét, az ezzel kapcsolatos információkkal később fogunk jelentkezni.
Forgalmi változások várhatók a buszközlekedésben a Vörösmarty utca/Szent Márton utca csomópont felújítása miatt, olvasható a Blaguss közleményében.
A Szent Márton utca lezárásához kapcsolódó munkálatok miatt 2023. június 12-től (hétfőtől) a felújítási munkálatok végéig – előreláthatólag augusztus közepéig - az autóbuszok terelt útvonalon közlekednek:
- A 7-es, 10H, 27, 27A és 30Y járatok a Vasútállomás és az Autóbusz-állomás között a Petőfi Sándor utca felé közlekednek, nem érintik az 56-osok tere (Vörösmarty utca), Aluljáró (Szent Márton utca), Városháza és a Nyomda megállóhelyeket, megállnak viszont a Szelestey László utca 27; Szelestey utca 15; Savaria Nagyszálló, Berzsenyi Könyvtár, továbbá az Autóbusz-állomás (7-es járatok a Sörház utcában, 10H, 30Y, 27 és 27A járatok a Petőfi Sándor utcában) megállóhelyen.
A Városháza és a Thököly utca környéke a vasútállomás felől átszállással továbbra is elérhető:
- Minerva lakópark, Kámon és a 11-es Huszár út felől a vasútállomáson átszállással a 2C és 6-os járatokkal,
- a Keleti városrész felől a 7-es járatról a vasútállomáson átszállva a 2C, 6, 21A, 29C járatokkal.
Az Oladi városrész és a Thököly utca közötti utazáshoz a 9-es járat igénybevételét javasoljuk. Fontos, hogy a 9-es járatok menetrendje tanszünetben eltér az iskolás időszakban megszokott menetrendtől.
- A 2A, 2C, 6-os, 6H, 9-es, 12-es, 20A, 20C, 21-es, 21A, 29A és 29C járatok a Vasútállomás felől változatlan útvonalon, míg a Vasútállomás felé a Wesselényi utca – Széll Kálmán utca terelőútvonalon közlekednek és megállnak a Wesselényi utcában kialakított ideiglenes megállóhelyen is.
A 2A, 6H, 9, 21A és 29A járatok vasútállomás irányú Piac megállóhelyét áthelyezik kb. 80 m-rel hátrébb (a Zrínyi Ilona utca és a Nádor utca közötti szakaszra).
- Az 5H, 6-os, 12, 20C és 21-es járatok a Városháza felé az Aluljáró (Szent Márton utca) megállóhely helyett az Aluljáró (Thököly út) megállóhelyen állnak meg.
- Az Ipartelep felé közlekedő 5H autóbuszok az Aluljáró (Szent Márton utca) megállóhely helyett az Aluljáró (Thököly út) megállóhelyen állnak meg.
Egyes autóbuszjáratok a Wesselényi utca felé terelve közlekednek, kérik, hogy a Wesselényi utcában, valamint a Széll Kálmán utcában figyeljék a megváltozott parkolási szabályokat.
Az 56-osok tere eléréséhez a Vasútállomásról 6:01-kor, 12:01-kor és 14:01-kor induló 27A járatokat, illetve a 22:10-kor induló 10H járatot javasolják.
A 6-os, 12-es, 20A, 20C, 21-es autóbuszok a Városháza és a Rákóczi utcai iskola megállóhelyek között a Thököly Imre utca – Mátyás Király utca – Zrínyi Ilona utca – Rákóczi Ferenc utca útvonalon közlekednek, a Batthyány tér megállóhely helyett a Mátyás király utca 10. megállóhelyen állnak meg.
További információ, részletes átszállási lehetőségek a honlapon (https://blaguss-szombathely.hu és utazástervezőnkben (Savaria Utas app, https://szombathely.utas.hu)!
Fotó: Nagy Jácint
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.