
Folyamatosan finomhangolja nyári működését a MÁV
Hegyi Zsolt jelezte: a Pünkösdi hétvégén meghibásodott sorompók tapasztalatai nyomán megnövelték a kulcsfontosságú alkatrészek raktárkészletét és a korábbinál tízszer több, 200 MÁV-busz áll készenlétben. Emellett 50, vágányzári pótlásra elkülönített és további 50, hétvégi forgalomból felszabadítható helyközi autóbusz is rövid időn belül bevethető, elsősorban a Balaton és a főváros közötti viszonylatokon, valamint a győri fővonal kritikus pontjain.
A vasúttársaság 53 országos helyszínen készül forgalmi zavarok esetére, és a legkritikusabb térségekbe – például az 1-es vonalra és a Balaton környékére – dízel tartalékmozdonyokat is vezényeltek. A bevethető járműflottát az Országos Haváriaközpont irányítja, ahol a nyári időszakban megerősített létszámmal, éjjel-nappal 9 ügyeletes teljesít szolgálatot.
Az utasok helyszíni tájékoztatásáért és segítségnyújtásért felelős utasmenedzserek négy kiemelt helyszínen – Siófokon, Fonyódon, Keszthelyen és Balatonfüreden – minden nap megerősített jelenléttel dolgoznak augusztus végéig. A Déli pályaudvaron és Kelenföldön továbbra is biztosítják a személyes jelenlétet.
Közölte:
folytatják a nyári klímaügyeletet is, a járművek légkondicionáló berendezéseit folyamatosan ellenőrzik. Kísérleti jelleggel két Balaton InterCity járaton wifis hőmérséklet-érzékelőket is elhelyeztek, így valós időben követhetik a belső hőmérsékletet, és gyors beavatkozásra is lehetőség nyílik.
„Időjárási, műszaki vagy forgalmi haváriahelyzet sajnos minden óvintézkedésünk ellenére is kialakulhat, de mindent elkövetünk azért, hogy ezeket egyre hatékonyabban tudjuk kezelni” – zárta bejegyzését Hegyi Zsolt.
(MTI)
Fotó: Nagy Jácint

A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.