Egymilliárd eurót bukhat a BMW konszern, Magyarországon gyárthatták a hibás fékeket
A Bloomberg anyagát szemléző Totalcar cikke szerint a probléma gyakorlatban úgy nézett ki, hogy egyes esetben vészfékezésnél a fékpedált a normálisnál sokkal nehezebb teljesen benyomni, ami „gyengébb sofőrök esetében kihívás lenne”, így akár baleset is történhet. A hibáról 2022-ben kapta az első jelzéseket a cég.
A BMW vizsgálata szerint a problémát valamilyen interferencia okozza a brake-by-wire fékrendszeren keresztül küldött elektromos jelekben. A cég a problémát egészen a Continentalig vezette vissza, a beszállító pedig a hibát a magyarországi üzemre szűkítette. A Bloomberg információi szerint a fékek áramköri lapjai porosak, foltosak maradtak, vagyis a gyárban nem gondoskodtak a kellően tiszta környezetről.
Emiatt idén februárban 80 ezer járművet hívtak vissza az Egyesült Államokban, de ahogy egyre jobban tisztult, hogy mi lehet a hiba oka, úgy nőtt az érintett járművek köre. A jelenlegi állás szerint közel másfél millió BMW, valamint a Rolls-Royce Spectre egyes darabjai is érintettek lehetnek.
A hiba miatt eddig nem történt baleset, de a BMW-nek a hiba kijavítása több hónapba telhet, valamint közel 1 milliárd euró vesztesége származhat belőle.
Fotó: illusztráció/Autónavigátor
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.