Az Apple beszigorít a hirdetőivel szemben
Az Origo cikke szerint hiába kötelezte az alkalmazások fejlesztőit a magánszféra védelmével és adatgyűjtéssel kapcsolatos információk elérhetővé tételére az Apple, nem csökkent a mobilozók titkos és agresszív követése. A problémát sokszor nem is maguk az alkalmazások fejlesztői jelentik, hanem az olyan reklámcégek, amelyeknek a szolgáltatásait igénybe veszik az appjaikon belüli hirdetések megjelenítéséhez.
Most tavaszi takarításba kezdett emiatt az Apple: minden olyan új appot vagy alkalmazásfrissítést visszautasít, amelyben megtalálhatóak bizonyos reklámcégek követésre használt komponensei, többek közt az Adjust SDK biztosan érintett. Mint írták, ennek oka, hogy a tiltólistára került komponensek esetében az appok nem tájékoztatják a mobilozókat az eszközeik ujjlenyomatozásos módszerrel történő követéséről, továbbá ennek letiltására sincs lehetőség.
Mindez a tavasszal érkező iOS 14.5-től kezdve irrelevánssá válik: az Apple egyértelműen közölte, hogy egyáltalán nem fogja megengedni többé az ujjlenyomatozást használó követést az appokban.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.