2028-ra elektromos autómárka lesz az Opel
Az Opelt is tulajdonló Stellantis vállalatcsoport 30 milliárd eurót költ el tizennégy márkája villamosítására. Az Opel vezérigazgatója, Michael Lohscheller a Stellantis konszern - amelybe a Fiat-Chrysler és a Peugeot-Citroen csoport tartozik - csütörtöki tájékoztatója apropóján bejelentette, hogy 2028-ra az Opel teljes európai modellpalettája elektromos autókból áll majd – vette észre a hvg.hu. Kiderült azt is, hogy az Opelt be fogják vezetni a kínai piacra is, mint teljesen elektromos márkát.
Az Opelt is tulajdonló Stellantis szövetség célja, hogy a konszern mind a 14 márkájában legyenek megfizethető elektromos autók. A konszernbe olyan gyártók tartoznak, mint a Jeep, a Ram, az Opel, a Fiat, a Peugeot és a Maserati. Céljuk, hogy az elektromos autók beszerzési és fenntartási költségei 2026-ra nagyjából megegyezzenek a belsőégésű motoros autókéval.
Carlos Tavares a Stellantis csoport vezetője elmondta, hogy 2025-re szinte mindegyik európai modelljüknek lesz elektromos, vagy hibrid-elektromos változata. Az elektromos autóik 500-800 kilométeres hatótávval rendelkeznek majd és olyan gyorstöltő technológiával lesznek ellátva, amely a töltés minden egyes percével 32 kilométer megtételéhez elegendő elektromos energiával látja el a járművet.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.