km/óra
  2024.11.13., szerda  •  Szilvia napja
Kivásárolná a Strabagot a GySEV-ből a magyar állam

Kivásárolná a Strabagot a GySEV-ből a magyar állam

Így lenne meg Magyarország kétharmados többsége a közös, osztrák-magyar vállalatban, értesült a Telex.hu.

Vételi ajánlatot tett a magyar állam a GySEV (Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút) Zrt-ben az osztrák Strabag 6 százalékos üzletrészére, írta meg a Telex. A társaságban a Strabag a legkisebb tulajdonos, körülbelük 6 százaléknyi részvénnyel, az osztrák államnak 28, a magyarnak pedig kevesebb, mint 66 százalék részesedése van a cégben. 

A GYSEV nagyjából 430 kilométeres pályahálózatot tart fenn Magyarországon és Ausztriában, jelentős szerepe van a Bécs–Budapest vonalon, valamint a Szombathely–Szentgotthárd–Graz közötti viszonylaton.

Bár december 10-től a szakminisztérium megrendelésére éppenséggel már nem a GySEV, hanem a MÁV-START Zrt. közlekedteti a vonatokat a teljes Szentgotthárd-Szombathely-Győr-Budapest vonalon. 

A GySEV magyar és osztrák tulajdonosai között nem jó a viszony, másfél hónapja Lázár János Építési és Közlekedési Miniszter mindenféle indoklás nélkül menesztette a cég osztrák vezérigazgató-helyettesét, Hanna Dellemannt.

Az osztrák közlekedési tárca válaszképpen jogi lépéseket tett, mivel szerintük az egyoldalú döntés ellentmond a társaság jogi szerződéséinek.

Lázár János a parlament Gazdasági Bizottságának novemberi meghallgatásán nehezményezte, hogy a GySEV menedzsmentje nem a többségi magyar, hanem a kisebbségi osztrák tulajdonos érdekei felé húz. „Az a modell nem működik tovább, hogy mi vagyunk alul balekként”, mondta a testület előtt. 

Ha a látszólag kicsi, mindössze 6 százalékos részesedést megszerzi Magyarország, akkor sokkal kedvezőbb helyzetbe kerül, a kétharmad feletti magyar tulajdon esetén az osztrákoknak nem sok beleszólása maradna a cégbe, vetíti előre a Telex. 

Hogy mennyi közpénzbe kerülne kivásárolni az osztrák építőipari céget, arról nem adott tájékoztatást a szakminisztérium. 

Fotó: GySEV
 

kapcsolódó cikkek
Elbocsátották a GYSEV osztrák vezérigazgató-helyettesét
Elbocsátották a GYSEV osztrák vezérigazgató-helyettesét
Az osztrák szakminisztérium egy helytelen és jogellenes eljárásról beszél.
10 évesek a GYSEV első FLIRT motorvonatai
10 évesek a GYSEV első FLIRT motorvonatai
Idén pontosan 10 éve, 2013. december 6-án állt forgalomba az első FLIRT motorvonat a GYSEV Zrt-nél. A modern villamos járművek azóta szolgálják a vasúttársaságot és nagy népszerűségnek örvendenek az utazóközönség körében.
címkék
kapcsolódó cikkek
Elbocsátották a GYSEV osztrák vezérigazgató-helyettesét
Elbocsátották a GYSEV osztrák vezérigazgató-helyettesét
Az osztrák szakminisztérium egy helytelen és jogellenes eljárásról beszél.
10 évesek a GYSEV első FLIRT motorvonatai
10 évesek a GYSEV első FLIRT motorvonatai
Idén pontosan 10 éve, 2013. december 6-án állt forgalomba az első FLIRT motorvonat a GYSEV Zrt-nél. A modern villamos járművek azóta szolgálják a vasúttársaságot és nagy népszerűségnek örvendenek az utazóközönség körében.
Savaria Fórum 33. évfolyam 39. szám - 2024.11.08.
Savaria Fórum 33. évfolyam 39. szám - 2024.11.08.
tematikus oldalak